Toimitus- ja maksuehdot

Oulun SOHVA & SÄNKY Kaupan toimitus- ja maksuehdot verkkokaupassa

Nämä toimitus-ja maksuehdot on laadittu ja ovat voimassa 3.4.2020 alkaen. Päivitetty viimeksi 22.7.2020.

YRITYS 2970240-1 Oulun SOHVA & SÄNKY Kauppa (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Verkkokauppa toimittaa tilauksia vain Manner-Suomen alueelle.

Verkkokaupan yhteystiedot:

Sähköposti: oulunsohvasanky(at)gmail.com
Puhelin: 050 4755958
Postiosoite: Kaakkurinkulma 4, 90420 OULU

Tilaaminen / katso alempaa tarkemmat ehdot kohdasta: TILAAMINEN / SOPIMUKSEN TEKEMINEN.

Tilattavat tuotteet valitaan verkkokaupassa lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta. Voit tehdä tilauksen myös soittamalla: 050 4755958 tai sähköpostilla oulunsohvasanky(at)gmail.com. Puhelin ja sähköposti tilauksissa maksuehdot sovitaan tapauskohtaisesti.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

MAKSUTAVAT

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Mash.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto: Voit maksaa Jousto Laskulla tai Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com

Mash: Mash Laskulla saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista ja 45 päivää korotonta maksuaikaa. Voit myös halutessasi muuttaa laskun kätevästi osamaksuksi. Mash Osamaksulla maksaessasi voit valita itsellesi sopivan maksuajan (3 kk, 6 kk, 9 kk, 12 kk, 18 kk, 24 kk) ja saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös milloin tahansa maksaa koko summan kerralla ilman lisäkuluja. Mash Laskun tai Osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–10.000 euron ostoksille. Lisätietoja Mashista osoitteessa https://www.mash.com/fi/kuluttajille/hinnasto

Mash Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Mash Laskulla tai Osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Mash Finance Oyj (2159120-9) on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: payform@bambora.com
Puhelin: 029 300 5050 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

1. TILAAMINEN / SOPIMUKSEN TEKEMINEN

1.1. Tilaaminen tapahtuu verkkokaupasta, puhelimella tai sähköpostilla.

1.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.

1.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen informaatiokuvakkeiden sisällön, esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.

1.4. Verkkokauppa on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Verkkokauppa on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

2. HINNAT

2.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu verkkokaupassa. Mikäli hinnasto sisältää selviä virheitä, jotka tilaajan voidaan olettaa ymmärtäneen tilausta tehdessään, on verkkokaupalla oikeus purkaa tilaus tällaisten tuotteiden tai palveluiden osalta.

2.2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

2.3. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta.(Ilmainen kuljetustarjous on mainittu tuotteen kohdalla erikseen) Kuljetuksen erillinen hinta näkyy jokaisen verkkokaupasta ostettavan tuotteen yhteydessä. Kuljetusmaksu määritellään verkkokaupan kassalla tuotteiden kokonaismäärän ja toimitustavan perusteella.

2.4. Myymälöihin tilatut verkkokauppaostojen toimitukset ovat veloituksettomia.

2.5. Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden, ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

3. TOIMITUS / KULJETUS

3.1. Verkkokauppa lähettää kaikki tilaukset ilman aiheetonta viivästystä. Tilauksia toimitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 1-3 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-7 viikkoa. Tilausten toimitusajat voivat kuitenkin vaihdella verkkokaupasta riippumattomista syistä, kuten valmistajan tai maahantuojan toimitusvaikeuksista. Verkkokauppa pyrkii tiedottamaan asiakkaitaan mahdollisista viivästyksistä toimituksessa.

3.2. Verkkokauppa on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viiveettä.

3.3. Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitavat verkkokaupan valitsemat yhteistyökumppaneina toimivat kuljetusliikkeet. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen toimitusta yhteyttä asiakkaaseen.

3.4. Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä.

3.5. Kuluttajakaupan mukaisesti verkkokauppa on vastuussa tuotteesta, jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä verkkokaupalle palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

3.6. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Verkkokauppa ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa veloituksetta.

3.7. Asiakastyytyväisyyden takaamiseksi tilaukset voidaan toimittaa erissä, erityisesti mikäli tuotteet toimitetaan suoraan eri valmistajien/toimittajien varastoilta. 

3.8. Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko, on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi verkkokaupan asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse: oulunsohvasanky@gmail.com . Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.

3.9. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta verkkokaupan asiakaspalveluun. Ilmoitus on tehtävä heti, kolmen päivän sisällä vastaanottamisesta.

3.10. TOIMITUSHINNAT

Toimitus Pohjois-Pohjanmaa:
Pihalle toimitus: 60 €, Sisälle kannettuna toimitus: 90 €.

Toimitus muu Suomi:
Pihalle toimitus: 100 €, Sisälle kannettuna toimitus: 150 €.

Valitse haluamasi tuotteen toimitus Toimituspalveluista ja lisää palvelu ostoskoriin.

Nouto: tilaukset on noudettavissa veloituksetta Oulun varastomyymälältämme osoitteessa Kaakkurinkulma 4, 90420 OULU.

4. TUNNISTAMISTIEDOT

Tilausten tekeminen edellyttää asiakkaan täydellisten yhteystietojen luovuttamista verkkokaupalle. Näitä henkilötietoja voidaan tallentaa verkkokaupan asiakasrekisteriin asiakassuhteen ylläpitämiseksi. Tietoja voidaan käyttää myös mainonta- ja markkinointitarkoituksiin voimassaolevan lainsäädännön mukaisesti. Verkkokauppa noudattaa kaikessa henkilötietojen käsittelyssä Suomen tietosuojalakia sekä verkkokaupan voimassaolevaa tietosuojakäytäntöä.

5. PALAUTUSOIKEUS

5.1. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen tai väritoiveiden mukaan tehdyt tuotteet sekä hygieniasyistä palauttamattomaksi luokiteltavat tuotteet, kuten runkosängyt, patjat, joustinpatjat ja petauspatjat. Etäkaupankäynnin laki sisältää myös säännöksiä, jotka rajoittavat oikeutta kaupan purkamiseen. Verkkokauppa haluaa täten asiakkaiden huomioivan että Etäkaupankäynnin laki ei anna oikeutta kaupan purkamiseen jos: “tuote valmistetaan tai sitä muutetaan asiakkaan toiveiden mukaiseksi tai on muuten asiakkaalle yksilöity”. Myös asiakkaan tehdastilauksen tai toiveiden mukaisesti valmistetuista ja muutetuista tuotteista ovat kaikki tilaustuotteitamme.

5.2. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

5.3. Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys verkkokaupan asiakaspalveluun puhelimitse 050 4755958 tai sähköpostitse oulunsohvasanky@gmail.com . Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.

6. TUOTTEEN PALAUTTAMINEN

6.1. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.

6.2. Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot, tilausnumero ja erityistiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa.

6.3. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat tuotteet, jotka toimitetaan kotiosoitteeseen. Nämä tuotteet kuljetusliikkeet noutavat asiakkaalta. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 6.5 ja 6.6

6.4. Rahat palautetaan asiakkaalle viipymättä, kuitenkin viimeistään 21 arkipäivän kuluessa tuotteen saapumisesta verkkokaupan varastolle. Ehtona palautukselle on, että tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja avaamattomassa alkuperäisessä myyntipakkauksessa.

6.5. Pienehkön Postipakettina toimitetun tuotteen palauttaminen

  • Koskee toimitustapoja:
    – Postipaketti, nouto lähimmästä postista
    – Postipaketti, toimitus asuntoon sisälle
  • Tilauksen alkuperäiset toimituskulut palautetaan asiakkaalle.
  • Palautuskulut veloitetaan toteutuneiden kulujen mukaan.

6.6. Suurikokoisen rahtitoimituksella toimitetun tuotteen palauttaminen

  • Koskee toimitustapoja:
    – kuljetus katuosoitteeseen
    – kuljetus kotiinkannettuna
  • Palautuksen kustannus veloitetaan toteutuneiden kulujen mukaan.
  • Alkuperäinen toimituskulu palautetaan.
  • Tuotteiden tulee olla avaamattomina alkuperäispakkauksissa ja myyntikuntoisia.

6.7. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan verkkokaupalle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

7. TAKUU

Verkkokauppa tarjoaa kaikille tuotteilleen vähintään kuuden kuukauden takuun. Joidenkin tuotteiden osalta takuu voi olla pidempi, jolloin pidemmästä takuusta ilmoitetaan erikseen. Takuu ei koske virheitä tai vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet tuotteen virheellisestä käytöstä, kohtelusta tai käsittelystä tai tuotteen tavanomaisesta kulumisesta. Tuotteiden valmistajat voivat lisäksi tarjota verkkokaupan tarjoamaa takuuaikaa pidemmän takuun.

8. REKLAMAATIOT

8.1. Verkkokauppa vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneista paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi p. 050 4755958 tai oulunsohvasanky(at)gmail.com, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota. Kuljetusreklamaatiosta pitää ilmoitta heti toimituspäivälle / merkitä rahtikirjaan vaurama.

8.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee valmistusvirhe, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin verkkokauppa vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta verkkokaupan asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Verkkokauppa neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.

8.3. Verkkokauppa ei vastaa

1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista

2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa

3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana.

4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

9. MUUT EHDOT JA VASTUU

9.1. Verkkokauppa ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi sohvan osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Verkkokauppa ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton,vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

9.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

9.3. Tekemällä tilauksen verkkokaupasta tai muulla tavoin, asiakas kiistattomasti hyväksyy nämä sopimusehdot

9.4. Verkkokaupalla on yksipuolinen oikeus muuttaa näitä sopimusehtoja, myytävien tuoteiden hintoja sekä myytäviä tuotteita milloin tahansa ilmoittamalla muutoksesta verkkosivuillaan. Jo tehtyjen tilausten osalta noudatetaan tilauksen voimassaolohetkellä voimassa olleita sopimusehtoja.

9.5.  Verkkokauppa ei ole velvollinen täyttämään sopimusta kohdatessaan ylivoimaisen esteen, jota verkkokauppa ei voi kohtuudella voittaa. Verkkokauppa ei ole myöskään velvollinen korvaamaan ylivoimaisen esteen asiakkaalle aiheuttamaa haittaa, vahinkoa tai kustannuksia.

10. MUU TIETO

Jos sinulla on kysyttävää koskien verkkokauppamme Toimitus-ja maksuehtoja, voit ottaa meihin yhteyttä puhelimitse, sähköpostitse tai SoMessa. Autamme sinua mielellämme.

Toimitus kesken: laatikot tuotteineen ovat valmiit toimitettavaksi asiakkaalle.

Kiitos, että asioit meillä!